Waar blijft de tijd - Reisverslag uit Mittenwald, Duitsland van Edwin & Carina Post - WaarBenJij.nu Waar blijft de tijd - Reisverslag uit Mittenwald, Duitsland van Edwin & Carina Post - WaarBenJij.nu

Waar blijft de tijd

Door: Edwin Post

Blijf op de hoogte en volg Edwin & Carina

06 September 2017 | Duitsland, Mittenwald

Lieve familie en vrienden,

De wifi en 4G netwerken onderweg waren niet van het niveau TOP vandaar een ietwat verlaat verslag van de eerste dagen.

Dag 1. Om 13:30 was het dan zover, we konden de camper ophalen en Ancel en Timo stonden bij ons voor de deur. Om 14:00 konden we de campers ophalen maar dat ging niet een kwestie van de sleutel overhandigen en rijden maar. Een volledige breefing viel ons ten deel en pas in de namiddag waren we weer in Amsterdam om onze spullen in te laden. De eerste stop was in Laren bij de moeder van Ancel. De twee campers blokkeerde de hele straat dus lang konden we niet blijven staan en dus vervolgde we onze weg na afscheid te hebben genomen met een dikke knuffel. De tweede stop was Velp waar we zeer gastvrij werden ontvangen door Sophie en Casper. Voor ons ook meteen de eerste slaap stop want het was inmiddels te laat geworden om door te rijden. Even een bezoekje gebracht aan de snackbar (het is tenslotte vakantie) en daarna met z'n alle een spel gespeeld op de Playstation. Een biertje en een wijntje erbij, helemaal top. Dank nogmaals voor de gastvrijheid Sophie en Casper, wij vonden het heel gezellig.

Dag 2. Na een prima ontbijt in Velp vertrokken naar Wertheim, het begin van onze route langs de romantische strasse. Naar Slot Wertheim gewandeld en onder de zon genoten op het marktplein van een heerlijk stukje kwarktaart en cappucino. Een prima camping opgezocht met standplaats aan de rivier de Main. Later op de avond, op aangeven van een andere campeerder, gekeken naar de verlichte botenparade op de Main. Dit als afsluiting van het vaarseizoen. Echt hilarisch, we zaten er helemaal klaar voor maar het ging uiteindelijk maar om 10 boten :-) Al met al een heerlijke avond gehad en uiteindelijk zalig geslapen.

Dag 3. Deze dag zouden we een redelijk stukje rijden om bij Rothenburg o.i.d een camperplek te zoeken. Het was ook de eerste ochtend dat we het chemisch toilet en de vuilwater tank moesten legen. Dat nam toch iets meer tijd in beslag als we hadden verwacht waardoor we wat later vertrokken dan gepland. Het mocht de pret niet drukken want in de middag hadden we een heerlijk plekje geregeld aan de rand van Rothenburg. Tijd om lekker uit eten te gaan bij het Schwarses lamm. de eerste schnitzel ging erin als boter en suiker en voldaan verlieten we het restaurant. Na nog een avondwandeling met de honden op tijd naar bed voor een bezoek aan Rothenburg o.i.d. de volgende dag.

Dag 4. Vandaag Rothenburg bezocht, prachtig mooi weer en een heerlijke stadswandeling gemaakt. Een prachtig historisch stadje met prachtige vergezichten en pittoreske straatjes. Ook hier weer aan de koffie met gebak. In de middag even boodschappen doen bij de supermarkt want vandaag was een perfecte dag voor een barbeque. Bij terugkomst lekker met elkaar gezeten en de barbeque aangemaakt. Vlees erop en met z'n vieren prima gegeten. Nog een avondwandeling met de honden en weer niet echt laat naar bed want de volgende dag staat een behoorlijk ritje op het programma van ruim 200 km.

Dag 5. Het grootste gedeelte van de romantische strasse gereden. Kleine dorpjes aangedaan, een licht heuvelachtig landschap en soms een vergezicht vielen ons ten deel. Best wel moe kwamen we vroeg in de avond aan in Landsberg am Lech waar we voor de nacht een camperplaats hebben bezocht. In de verte kun je de toppen van de Alpen al zien. Ancel heeft gekookt en samen hebben we van een heerlijke maaltijd genoten. Een vermoeiende dag met veel indrukken maar de komende dagen verblijven we in Mittenwald waar we het even rustig aan gaan doen. Al met al hebben we veel plezier met elkaar en genieten we van het camperen, daarover binnenkort meer.

• 06 September 2017 - 18:34

Arien:

Leuk verhaal en een mooi avontuur. Veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag.

• 06 September 2017 - 21:47

Bowien:

Wat een leuk verslag van jullie eerste dagen! Lekker genieten in Mittenwald nu. Fijne reis en dikke kus xxxx

• 07 September 2017 - 09:41

Steven:

Wat een leuk reisverslag lieverds! Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Liefs en veel plezier! X